[lsphe-header]

۱۶ هزار فوتی در سال به دلیل تصادفات رانندگی/ ۳۰ هزار نفر دچار معلولیت جسمی حرکتی می‌شوند

همه می توانند در کاهش تصادفات جادهایی سهیم باشند تنها کافی است خودرو خود را به فلاشر هوشمند خودرو (فلاش مکس) مجهز کنید که با این کار مطمئن باشید در کاهشت تصادفات نقش بزرگی را ایفا خواهید کرد

سردار سیدتیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا به مناسبت روز حمل و نقل و اهمیت ایمنی جاده‌ها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز کشور ایران این است که حمل و نقل آن زمین پایه است یعنی بالای ۹۲ درصد از جا به جایی‌های ما به شکل زمینی در جاده‌های کشور انجام می‌شود.

وی افزود: حمل و نقل و ترافیک زیر ساخت تمام زیرساخت هاست یعنی اگر تصور کنیم حمل و نقلی وجود نداشته باشد سایر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی هم عملا امکان پذیر نخواهد بود؛ ۲۶ آذر روز حمل و نقل نامگذاری شده و می‌تواند بهانه‌ی باشد تا ما به این موضوع بسیار مهم و راهبردی بپردازیم.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: در کشوری هستیم که یکی از دغدغه‌های جدی اش، تصادفات رانندگی است ما در طول سال بالغ بر ۱۶ هزار  نفر از هموطنان خود را در سوانح رانندگی از دست می‌دهیم، سالیانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر مصدوم و مجروح در اثر تصادفات به مراکز درمانی اعزام می‌شوند.

سردار حسینی تصریح کرد: ۱۰ درصد این ۳۰۰ هزار نفر اگر دچار معلولیت‌های جسمی شوند یعنی در طول سال بالغ بر ۳۰ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی روی دست کشور و خانواده‌های آن‌ها تحمیل می‌شود؛ همه هم به دلیل ناایمن بودن این سیکل و فرایند است که ناایمن بودن به عوامل متعددی برمی گردد.

وی گفت: موارد مهم برای تصادفات رانندگی  بحث ناایمن بودن جاده ها، ایمنی خودرو است و  عامل انسانی است، برای مدیریت این گزینه‌ها باید یک کار هم افزا انجام دهیم تا جاده و خودرو بتواند به یک سطحی از استاندارد برسد.

سایر مقالات

مقاله

کیسه های هوایی که باز نشدند؛ خودروسازان مقصرند؟

بهتر نیست خودرو ها توسط تولید کنندگان و دارندگان خودرو به فلاشر هوشمند (فلاش مکس) مجهز شوند تا در تصادفات بخصوص در شرایط بد جوی (بارش برف و باران و مه آلودگی) جلوگیری شود و یا از تعداد و شددت تصادفات کاسته شود.